پارتیشن‌بندی هارد ديسک از طريق سی‌دی ويندوز XP
 
NARAKA
به وبلاگ شخصی سامان فرهادی خوش آمدید.

  برای پارتيشن‌بندی مجدد هاردديســـک به شيوه‌ی دلخواه ، ابتـــــدا CD ويندوز XP را در سـی‌دی رام گذاشته و از طريق داس (DOS) بوت می‌كنيم. بعد از لود شدن برنامه ، سه گزينه‌ی زير ظاهر می‌شوند :

  - گزينه‌ی اول : Install (نصب)
  - گزينه‌ی دوم : Repair (تعمير = R)
  - گزينه‌ی سوم : F3 (خارج شدن از برنامه)

  گزينه‌ی دوم (يعنی R) را انتخاب كرده ، وارد محيطی مشكی می‌شويم. اگر حداقل يک ويندوز و يا بيشتر از يک ويندوز روی كامپيوتر نصب كرده باشيم ، جلوی اينتر (Enter) شماره 1 می‌گذاريم و در صورتی كه برای ويندوز پسورد تعيين نكرده باشيم اينتر را می‌زنيم. حال نوشته‌ی روبرو را تايپ می‌كنيم : Diskpart ، تا وارد قســــــمت پارتيشن شـــــويم. از آخرين پارتيشـــــن شروع می‌كنيـــــــم : بــــــرای خذف كردن پارتيشن حرف D و برای كامل كردن حذف ، حرف L را علامت می‌زنيم تا هاردديسک از حالت تقسيم‌بندی قبلی خارج شود (يا به عبارتی تمام درايوها آنپارتيشن شوند). برای پارتيشن‌بندی جديد هاردديسک ، كل حافظه‌ی هــارد را بر تعـــداد درايوهايی كه می‌خواهيـــم بسازيم تقسيــم كرده و برای ساختن درايــوها ، حرف C را - كه همان Create (ايجاد كردن) است - می‌زنيم. بعد از ساختن درايوها آنها را فرمت می‌كنيم. برای فرمــت كردن درايـــوها - به عنوان مثال فرمت كردن درايو G - به اين صورت عمل می‌كنيم : Format G: /fs:fat32 .






نامردی نکن روی عکس بالا کلیک کن



           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.هرگونه سوالی یا مشکلی در مورد کامپیوتر,نرم افزار,موبایل... داشتیددر وبلاگ مطرح کنید یا با sami2afm92@yahoo.com و09393156004 درمیان بگذارید.باکمال میل پاسخ میدهم.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NARAKA و آدرس naraka.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 120
تعداد آنلاین : 1